Emma i Norrköping

Önskelista 2016

Kategori: Allmänt

Innan vi går på listan för detta år tar vi och tittar på hur det gick med förra årets lista.
 
- tillverka en filt till vardagsrummet
Ja, det gjorde jag. En filt av stora, enfärgade mormorsrutor. Gjorde t.o.m en filt till min ena lillebror.
 
- få en tillsvidaretjänst och inte en vikarietjänst
Ja, det fick jag. Skrev på kontraktet på min födelsedag.
 
- inte köpa en enda kofta, jag får bara sticka/virka nya till mig själv
Nja. Jag köpte en svart kofta men det tycker inte jag räknas för det var en kofta till en begravning och dödsfall/en begravning är lite som en naturkatastrof för människor och vid naturkatastrofer råder undantagstillstånd.

- spela mer keyboard
Lite mer har jag nog spelat. Köpte lite fler notböcker som underlättar.
 
- läsa mer böcker
Mhm, det blev iaf fler än 2014.
 
- upptäcka Sverige i vår nya bil
Vissa delar upptäckte vi och det var kul.
 
- hitta den där ZZ Top skivan jag letat efter (den måste innehålla "Tube Snake Boogie")
Ja, den är köpt och lyssnad på.
 
Så vad tänker jag då för 2016?
 
- klädinköp: antingen tillverka själv eller köpa second hand, så långt det går
- göra fler resor, både i Sverige och utomlands
- sticka ett par vantar. Jag menar, hur svårt kan det vara?!
- utvecklas i köket och laga fler roliga/nya maträtter.
- läsa minst 2 böcker på tyska
 
Åter igen, vi ses nästa år för att se hur det gick.
 
//E
Kommentera inlägget här: