Emma i Norrköping

Beer Expo 2015

Kategori: Emma testar

Det var ett par år sedan jag var på ölmässan. Sist jag besökte den var jag inte helt övertygad, men då var jag inte heller helt övertygad öldrickare. Nu när jag vet lite mer vad jag tycker om så kände jag att det var dags igen, så idag gick jag och Erica på ölmässan i Linköping.
 
Det var sådär lagom mycket folk, trots att vi tog det sk. dagspasset.
 
Vi var där i 4 timmar och jag hann prova 8 olika ölsorter innan jag blev helt proppmätt:
- Mikkeler Beer Geek Breakfast - dagens första öl var en kaffe staout som var mycket god.
- Flying Brewery Lemon Radler - lager blandat med citronsaft. Väldigt fräsch och god, men så gillar jag radler redan från början. Bara 2,2% vilket var ett skönt avbrott från stouten jag drack först.
- Nils Oscar Vanilla Bourbon Stout - mild och trevlig för att vara stout, det var snarare eftersmaken som var vanilj än själva smaken.
- Folkes Brown Ale - kändes som helt vanlig brown ale. God, men inget speciellt.
- Flensburg Frühlingsbock - ljus öl med eftersmak av mandel. Trodde det var mörk öl, därav att jag valde den, ack så fel jag hade.
- Flying Brewery Cranberry Radler - smakade som om man lagt godis i en smaklös, ljus öl. Helt okej godissmak men väldigt udda även för en radler.
- Poppels Brown ale - krämig eftersmak men citrusig i början.
- Black Irish - ganska neutral i smaken för att vara en mörk öl. Liten, liten hint av rökighet.
 
Jag gjorde inte åt alla kuponger på öl så för de sista köpte jag praliner från Jolla.
 
Efter ölmässan behövde jag och Erica lite mat så vi lyxade till det och delade på några tapas på Aioli. Till det drack hon rött och jag vitt vin.
 
Nu sitter jag här, lite lagom lullig, i min soffa och känner mig allmänt nöjd med dagen!
//E
Kommentera inlägget här: