Emma i Norrköping

Emma testar: Kroppkaka

Kategori: Emma testar

Jag har ärligt talat noll koll på vad de serverar i matsalen i skolan. Tanken att jag borde kolla matsedeln på nätet slår mig när jag redan är på väg för att äta lunch. "Om inte annat finns det massa sallad att äta" brukar jag tänka.
 
Idag plockade jag på mig kycklinggryta och massa grönsaker för det var det jag såg först. Sen, på slutet, i en liten form ligger kroppkakor. Jag har sett att de finns att köpa färdiga i butik men har aldrig riktigt vågat prova, men när de ligger framför mig i matsalen kan jag ju inte låta bli.
 
Det var med stort nöje jag tryckte i mig den där kroppkakan, den var jättegod. Smeten runt om var väldigt mastig men len och god och fyllningen smakade kanel. Och så fick vi rårörda lingon till. 
 
Jag hoppas verkligen de serverar kroppkakor fler gånger, då ska jag bara äta dem.
 
//E
Kommentera inlägget här: