Emma i Norrköping

Anställningsintervju

Kategori: Allmänt

I fredags blev jag uppringd av en administratör på en av stadens skolor. De hade hittat mitt CV jag skickade ut på måfå i juli förra året. "Vi kanske behöver fylla en tjänst med dina ämnen i höst, kan du komma hit så vi får prata lite med dig?". Visst sa jag och idag gick jag dit på min bokade tid.
 
Visste inte vad jag skulle förvänta mig. Visste inte vem jag skulle prata med eller om vad. Det enda jag visste var att jag faktiskt inte sökt nån tjänst där.
 
Helt plötsligt sitter jag och pratar tyska med en annan lärare som även är fackombud.
Sen sitter vi med två rektorer i ett annat rum och så är jag mitt uppe i en anställningsintervju. Oj oj oj.
 
Och så ställer de massa frågor om hur jag ser på planering, feedback, kollegialt lärande och formuleringar i kursplaner. Och där sitter jag och känner att jag inte vet något, men jag svarar så gott det går. Som vikarie så är det ju egentligen inte jag som planerar, ger feedback etc. Nog för att det blivit så den här terminen men inte innan.
 
Kände mig jättefånig när jag gick därifrån. Mest för att hon på telefon sa att "vi kan ju prata lite med dig" och så hamnar man på en riktigt intervju med 3 personer som ställer frågor.....
 
Nu har jag dock sökt tjänsten på riktigt så vi får se vad som händer.
 
//E
Kommentera inlägget här: