Emma i Norrköping

Examensarbete - 9 sidor

Kategori: Skola

Det går typ framåt för mitt examensarbete. Helst vill jag ju "ordbajsa" fram saker som jag tycker är vettiga men det får jag inte eftersom jag gör en forskningsöversikt aka sammanfatta vad andra redan skrivit.
 
Men jag hittar nya och bra citat hela tiden att använda mig av så sakta men säkert växer min text fram. Dock känns det hela tiden som om jag behöver mer källor och mer information. Jag har typ 20 källor, de borde räcka, om inte annat borde jag skumma igenom dem igen för att se till så jag inte missat nåt vettigt.
 
Viktiga datum att hålla koll på:
- 3 december: då ska över halva arbetet vara klart, ca 17 sidor. Det ska skickas till min handledare som då avgör om jag kommer "bli klar i tid". Om han tycker det så är nästa datum..
- 7 december: dvs sista dagen att anmäla sig till framläggning och slutseminarium. Efter det är det bara att jobba på för...
- 20 december: ska uppsatsen vara helt klar och lämnas in.
- 10/11 januari: slutseminarium och opponering.
 
Det finns dock ett litet krux: nästa vecka ska min handledare läsa igenom det jag skrivit hittills och bedöma och den håller en god kvalitet och jag ett gott tempo för att bli klar i tid. Vissa studenter har fått godkänt att anmäla sig och sen slackat av för att sen knappt vara klara 20 december vilket i sin tur gjort examinatorerna arga eftersom de måste bedöma uppsatser som uppenbarligen inte är klara och måste sätta Underkänt.
Således är handledarna lite försiktiga med att släppa upp examensarbeten för slutseminarier........
Men nästa tillfälle är redan i mitten på februari, inte så farligt.
 
Nu kanske detta låter jätteallvarligt och oroväckande men nej, ni kan vara lugna. Väldigt många blir inte klara i tid. Niklas sa att flera i hans klass la upp sina uppsatser flera månader efter honom. Dock tänker jag satsa på att bli klar, känns bättre då.
 
9 sidor hittills....
 
//E
Kommentera inlägget här: