Emma i Norrköping

Dunder och brak

Kategori: Vardag

Sent igår kväll började det blixtra, bara blixtra. Det kom inte 1 eller 2, nej det kom kanske 10. Sen kom åskan. Jag gick runt i lägenheten och följde blixtarna, det är ju ändå lite coolt att se. Åskan dundrade på mer och mer så jag stängde av TVn. Efter en stund kände jag mig lite olustig och orolig, insåg att så här mycket åska och blixtar har jag aldrig sett innan. Tänk om nåt skulle hända.
 
Till slut kom regnet, det öste ner. Eller nej, det gjorde det inte, vad heter det om det gör med än öser ner? Monsun? Efter ca 40 minuter var det över så jag satte på TVn igen. Det hött sig borta i ca 30 minuter sen var det tillbaka, men då var klockan efter midnatt så jag hoppade i säng.
 
Gick till Lidl för en stund sedan, hade ingen yoggi. Allt är gegga här utanför! Min gata är ju tyvärr inte asfalterad utan består av sand och sten. Inte fullt så bra när det öser ner. Stora vattenpölar överallt. Längre ner på gatan luktar det t.o.m avlopp. Man undrar ju om brunnar etc är gjorda för monsun-regn...
 
Men nu skiner solen och det är ju trevligt.
 
//E
 
 
Skadestatus: Kan lyfta min arm hela vägen upp, det tar emot lite men gör knappt ont. Handen, ja den hänger där. Den används lite då och då. Fuskar dock och kör utan plåster: värme och fukt leder till handsvett vilket leder till att plåster bara lossnar....
Kommentera inlägget här: