Emma i Norrköping

Nytt pass

Kategori: Vardag

Idag hade jag bokat tid för nytt pass. Ja, man ska boka tid nu för att få skaffa ett pass. Det är en bra idé av Polisen. Man går in på deras hemsida och klickar sig fram till rätt stad. Sen finns en jättekalender där man ser vilka tider som finns och vilka som redan är tagna. Så väljer man en som passar ens egna schema, jag tog kl 14. Jag fick t.o.m ett sms på förmiddagen som påminnelse....

Jag gick således dit, satte mig framför båset jag blivit tilldelad och sen efter en kort stund, nån minut innan kl14 så ropade en dam: Emma.....

Nu är det för övrigt nya pass som gäller. De har både färgbild och en svartvit bild, alltsså två bilder att se kul ut på. Man får inte le heller. Man ska se neutral ut, jag tyckte det kändes som om man skulle se uttråkad ut. Kul bild. Sen tar de ens fingeravtryck också. Oj oj oj. Hur ska de få plats med allt det här i mitt pass. Men de lyckas nog, det har de ju alltid gjort.

Om ca 5 arbetsdagar får jag se resultatet.

//E

KOMMENTARER:

  • maria säger:
    2012-02-01 | 10:37:16

    Fan vad COOLT!

    Jag tog nytt pass förra året det ända de hade hunnit lägga till då var fingeravtrycket... men jag har bara 1 bild =S och den är svart vit...

    kram

Kommentera inlägget här: