Emma i Norrköping

(Går)dagens förvåning

Kategori:

Familjen J och alla barnens respektive ska åka till Paris i november. Inför detta tillfälle håller jag på att "brush up on my French" som britterna säger.

Igår kväll satt jag och kollade igenom min franska parlör och helt plötsligt kom sektionen flörta. Det började med fraser som:
Du har underbara ögon. (Tu as des yeux magnifiques.)
Jag tycker om ditt skratt.
Jag älskar dig.

Lite gulliga fraser tycker jag. Men sen kommer fraser som:
Är du gift?
Ska vi tillbringa natten tillsammans?
Vi kan ju kramas lite.
Men bara med kondom!
Var det skönt för dig?

Det hela slutar med:
Det var underbart.
Var snäll och gå nu!
Lämna mig ifred!

Liten fråga nu bara, vad gör folk på sina semestrar i Frankrike?? Har jag missat nåt??

Om inte annat kan man konstatera att parlörer innehåller allt och lite till. Måste nog kolla upp om det finns sånt här i min tyska parlör också. Oj, oj, oj...


//E
Kommentera inlägget här: