Emma i Norrköping

Jakten på växten

Kategori: Familj/vänner

Efter frukost åkte jag och päronen till torget i hopp om att hitta blommor till deras utekrukor och balkonglådor. Nog fanns det fina, och billiga blommor men inte så mycket som föll min lilla mamma i smaken. Så vi åkte till Backamo. Jag har aldrig varit i den butiken men jag gick nöjd därifrån. Mycket växter för både ute och inne. Inredningsdetaljer och krukpynt. 
 
Jag kom därifrån med ett bönträd och en prinsesskrona. Jag vet att det låter helknäppt men trädet ser ut som om det växer ur en stor böna och de hade en liten leksaksavdelning där jag unde köpa en krona inför gårdefesten i skolan där min klass har prinsesstema.
 
Nu äter jag godis och rättar tyskuppsatser. Det är långt ifrån lika kul som att titta på växter.
 
//E
Kommentera inlägget här: