Emma i Norrköping

Helgen i Nossentiner Hütte

Kategori: Familj/vänner

I fredags akte jag och Anke norrut till Nossentiner Hütte. Där hälsade vi pa hennes mamma Sigrid och hennes brors familj.
Lördagen var riktigt varm, solkrämen fick komma fram. Vi tog det mest lugnt, fikade i solen. Pa kvällen gick vi över till Hannes och Jeanette (bror med fru), de hade bjudit in oss för grillning. Bubbel till maten, gott kött och en riktig sommarkväll, vad med kan man begära av en lördag?
Söndagen var tyvärr inte lika varm. Men det gjorde ingenting tyckte jag och Anke. Vi akte saledes en battur över 4 sjöar. Vi sag massa folk, skog, vatten...Ja det man brukar se fran en bat.
Vi aker troligtvis dit igen pa torsdag. Vi har planerat fler utflykter i grannstäderna.

Jag har för övrigt förlorat mitt internet hemma. Därmed har jag även förlorat möjligheten att använda mitt svenska tangentbord och en bokstav med ring över. Ni och jag far sta ut ett tag, men snart kommer det en egen internet uppkoppling till oss.

Ha det sa bra salänge. Nu ska jag ut i värmen.
//E
Kommentera inlägget här: