Emma i Norrköping

Yoga Meltdown

Kategori: Motion

Jag är inte i den snyggaste av människoformer.
Min kondition suger.
Jag har två dåliga knän.

För att lösa dessa "problem" började jag köra lite yoga idag. Jag har provat det tidigare på Friskis och tyckt att det är en skön, lugn och stretchig träningsform. Eftersom jag inte kan några yoga-positioner har jag skaffat hem filmen Yoga Meltdown with Jillian Michaels. Det var ingen lugn, skön yoga där inte! Hon har gjort alla positioner dynamiska, alltså man rör sig igenom alla positioner. Hon hade två personer som gjorde alla rörelser varav en skulle vara "den lite lättare". Icke! Jag kunde inte ens göra alla rörelser och nu efter 35 minuter är jag helt slut!

Men det var kul! Och, jag slapp lämna mitt vardagsrum. Ännu bättre.

Yoga Meltdown kom i två avsnitt, det andra är en fortsättning...Tror jag ska öva upp mig lite till innan jag går på fortsättningen. Sen ska jag även kolla in den andra yoga-filmen jag hittade, den är visserligen 3h lång men där verkar det vara mer "gosig" yoga, lugn och skön. Det kan man behöva ibland också.

Ha det gott och Yoga On!

//E
Kommentera inlägget här: