Emma i Norrköping

Banken kanske inte vill ha kunder

Kategori: Allmänt

Min bror och hans sambo har varsitt konto på en bank där deras lön går in. Sen har de dessutom ett gemensamt konto där de sätter in pengar varje månad och de använder detta konto till räkningar och när de handlar saker till det gemensamma boendet. Helt enkelt, båda har två konton och två kort.
 
Jag har bank A och N har bank B. Igår kollade han med sin bank och de sa att allt går och lösa men vi kommer ju få betala för kort och bankdosa precis som på våra vanliga konton. Idag gick jag till min bank och frågade om samma sak."Nej, men det är ju inte brukligt!" fick jag som svar. "Så gör man med lönekonton". "Om din sambo öppnar ett lönekonto här kan du ju få användarrätt till det". Jag frågade om det absolut inte fanns något man kunde göra, min sambos bank kunde ju göra detta. Fick till svar att om vi hade en personlig bankman så kanske den personen kunde göra något undantag.
 
Jag nämnde aldig bank B vid namn men jag sa typ 3 ggr att jag bara är och kollar läget för att se vilken bank det här gick smidigast på men att det nu verkar som om vi får öppna kontot på sambons bank. Damen på banken reagerade inte även om jag i princip sa rakt ut att jag nu kommer gå till en annan bank.
 
Gick därifrån lite besviken och skickar ett sms till min bror för att se vilken bank de har till icke-löne-men-gemensamma konto på. Hans svar: bank A!!! Helt otroligt!
 
Min bank kanske inte vill ha nya kunder.....
 
//E
Kommentera inlägget här: