Emma i Norrköping

Date Night

Kategori: Ätbart

Igår bjöd jag N på middagsdate. På med någorlunda snygga kläder och klackskor. Vi provade en för oss ny restaurang: Enoteket. Jag åt anka för första gången i mitt liv. Det var typ ankfärs i halvmåneformad pasta. Riktigt gott. N tog kalv och fick in vad som såg ut att vara halva kon. Gott verkade det vara i alla fall. Vi provade inte Enotekets vinkorts-och smakprovskoncept, det gör vi nästa gång.
 
Då kvällen var ung gick vi till Världens Bar och drack vin och öl. Igår var det lite, vad ska man säga, opiggt. Det satt en del folk på uteterraseen och så även vi, men inget fart och inget fläkt. Så vi gick vidare och hamnade föga förvånande på Stadsvakten och jag tog åter igen deras mojito. Jag brukar inte föredra drinkar som smakar för surt och för mycket alkohol men deras mojito är RIKTIGT god. Kul nog hamnade vi i samma hörn och samma fåtöljer som förra gången vi var där. Men har man hittat en bra plats så har man.
 
Vad gjorde ni igår kväll?
 
//E
 
 
Kommentera inlägget här: