Emma i Norrköping

Sportlov

Kategori: Familj/vänner

Kom hem till föräldrarna i söndags. Pappa och jag åt god middag och när mamm kom från jobbet som även min ena bror och hans tjej. Vi åt semlor, skrattade gott och spelade kort. Vi lärde oss ett nytt kortspel som heter Gurka, himla kul.
 
Måndagen började med en titt på bästisens nya bebis. Han var jättesöt!
På kvällen åkte jag med mamma till hennes kompis och passade på att umgås med hennes dotter som lägligt nog är min kompis. Vi kom på att vi nog inte setts på över ett år. Får bli skärpning med det kom vi fram till.
 
På tisdagen hann jag med mycket. Klippning, tandläkaren och Ullared. Jag, mamma och pappa åkte ner efter lunch och fick en chock. Det var kusligt lugnt på Gekås så vi undrade om de höll på att stänga eller nåt. Fick med en hel del kul hem, bl.a. mönstrade byxor och krukor till terrassen.
 
Onsdagen gick i fikats tecken. Först fika på stan med Mikki och på eftermiddagen fikade jag hemma hos farmor och farfar. Mamma fick ett ryck och baka scones på kvällen, vilket jag och pappa inte sa nej till.
 
Idag har jag packat och varit en sväng hos morfar och pratat med honom. Efter en lyckad shoppingtur på Lerdalaboden och 1h45min på motorvägen är jag nu hemma igen och dricker kaffe.
 
Imon bär det av till Arvika för nya äventyr!
 
//E
Kommentera inlägget här: