Emma i Norrköping

Dumma Skatteverket

Kategori: Emma tycker till

Okej, Skatteverket är lite snälla i år då de tänker ge tillbaka pengar till mig.
Men de är samtidigt lite dumma. Eller kanske inte dumma, men sega och trögfattade.
 
I februari fick jag ett brev hem där det stod att jag ska få ca 11 000 i skattereduktion för utfört husarbete. Jag har inte fått nåt husarbete utfört. Namnet på den som ska ha gjort arbetet känner jag inte till och jag bor inte på den adressen där arbetet ska ha utförts.
 
Som brevet föreslog så skickade jag ett mail med all information och några dagar senare får jag svar att min information vidarebefordras för handläggning.
 
Idag fick jag mina deklarationspapper, ca 1,5 månad efter kontakten med Skatteverket. Och vad står medräknat om inte en skattereduktion på ca 11 000 för utfört husarbete!!! Jag hade ju hoppats på att den skulle försvinna!
 
Ringde Skatteverket och hamnade på köplats 327! Jag ljuger inte, plats 327. Visserligen men en uppskattad kötid på 45 minuter men jag hinner ju somna på 45 minuter.
 
Så jag har skickat ett nytt mail till Skatteverket och även lusläst broschyren man fått hem. Men varför åligger det mig att hålla koll på allt? Varför ska jag behöva meddela Skatteverket att de gett fel person skattereduktion? Varför är det så galet svårt att få ett svar från dem?
 
Ibland blir man lite trött.....men jag behöver ju iaf inte betala tillbaka i år. Fast vem vet vad som händer när skattereduktionen försvinner.
 
//E
Kommentera inlägget här: