Emma i Norrköping

2013 är snart slut...

Kategori: Allmänt

Tiden går fort när man har roligt och alldeles strax är 2013 slut. 
Detta året har bjudit på
-många sköna skratt (spelkvällar, middag med familjen)
-god mat (restaurangen i Ystad, när pappa grillar, julmaten)
-resor och utflykter (Ullared, Ystad, Malmö, Göteborg, Vadstena)
-massa pyssel (kjolar, koftor, grattiskort, julkort, snöflingor, klänningar)
 
Det faktum att jag ligger efter med en tenta och att mitt jobb endast består av att åka runt och vara vikarie känner jag att jag tränger undan just nu och bara njuter av allt roligt jag gjort. 
 
Elsa Billgren har gjort en lista med nyårslöften inför 2014 som bara handlar om kul saker, inga dieter eller måsten. Jag har funderat lite och här kommer min:
- virka en ny mormorsrutefilt
- lära mig sticka vantar
- åka till Visingsö, har inte varit där på ca 10 år, det är dags nu
- flytta till en större lägenhet och inreda ett bibliotek
- åka till Berlin, jag är långt ifrån klar med den staden
- klara den där nedrans tentan och ta examen och bli lärare på riktigt
 
Ja, nåt sånt. 
Jag får återkomma om ett år och se hur mycket jag kan checka av.
 
Ha det så bra allihop!
//E

KOMMENTARER:

  • lisa säger:
    2014-01-01 | 15:04:05

    En tenta kvar? Jag som hoppades du skulle klara den förra ggr!

Kommentera inlägget här: