Emma i Norrköping

Välkommen till teknikens århundrade Emma

Kategori: Emma tycker till

Jag är inget stort fan av teknik egentligen. Visst jag har en dator, en mobil, en kamera etc, men den där hypen som är nu att man hela tiden ska köpa mer teknikprylar, den förstår jag mig inte på. Fråga min familj. De "tvångsbytte" min mobil förra hösten med argumentet "farmor har nyare mobil än dig". Och jo de hade väl lite rätt i det och jo, jag gillar min nya mobil, men jag har inget internet i den.....
Till skillnad från många andra så äger jag och använder fortfarande en separat musikspelare, två till och med, en iPod och en mp3. Den som används mest är mp3. Old school!
En annan teknikpryl som finns i mitt hushåll tack vare pojkvännen är en E-Reader. (Heter de så förresten?) Jag var lite skeptisk till den först, jag vill ha en riktig bok i handen. Men nu har t.o.m jag börjat använda den, mest ur en ekonomisk synvinkel: det finns böcker på nätet helt gratis! Ett utökat bibliotek liksom.
Jag förstår inte helt hur den fungerar, det är sånt man har en teknik-vänlig pojkvän till, men jag kan starta den och hitta var i boken jag läste, alltid nåt. För övrigt måste jag säga att den är ganska go' att läsa på, det är ju ingen upplyst skärm så den funkar perfekt i solljus.
 
Så, ännu en teknikpryl i mitt liv, men det är så det är 2013. Välkommen till teknikens århundrade Emma!
 
//E
Kommentera inlägget här: