Emma i Norrköping

Utflyktshelg i Mecklenburg-Vorpommern

Kategori: Familj/vänner

Har hälsat på Ankes familj denna helgen. Vi har haft strålande sol hela tiden, grillat massor och druckit bubbel gjort på rödvin. Det har även blivit en del dagsutflykter.

Bücherhotel i Groß Breesen

Det är ett vanligt hotel som inriktat sig på böcker. Man kan gå på högläsning eller byta ut böcker.


Det ligger böcker överallt. T.ex. i hela receptionen, i trädgården...
Har man med sig 2 böcker dit så får man ta med sig en hem. Men det är ingen som kollar så vi hade med oss ca 10 böcker dit och 35 hem.


Här i skjulet finns det mest böcker. Är det stängt så hänger nyckel i receptionen, bara att hämta och låsa upp.


Den som letar efter ordning och reda får leta någon annanstans......

Vi fikade gott i trädgården också, rabarberpaj. Var man än tittar så finns det böcker, alla tavlor har böcker i sig, alla statyer läser böcker etc. En del saker är lite fåniga men många är mest söta.

Mega-loppmarknad i Alt Schwerin
Ungefär en gång i månaden ordnas en mega-loppmarknad i Alt-Schwerin. Vi var där en annan gång och där kan man hitta allt och lite till. Anke köpte ännu mer böcker, vad annars. Vi gillar en "gubbe", han har massor av böcker och säljer alla för 1 Euro styck, bättre kan det nästan inte bli.

Jag gjorde ett bra fynd: kamouflagegrön långkjol för 4 Euro. Jag har letat efter en tunn långkjol men alla jag hittat måste jag kapa ca 3dm för alla kläder sys till 2m kvinnor i högklackat. Lilla jag passar inte in i den bilden. Denna kjol var perfekt från början, jag är glad.

Wisentreservat i Damerow/Jabel
När jag och min bror Jimmie var små (1997) hälsade vi på Anke etc med farmor och farfar. En dag åkte vi och tittade på bison-oxar. Denna helg var jag där igen. med Anke och hennes bror med familj.




Klockan 11 och klockan 15 är det matdags. Då har man en bra chans för närbilder. Jag passade självklart på.


I reservatet finns även en liten sjö. Man blir ju inte lite badsugen...


Längst in på stigen i skogen hittar man eh..rådjur...Har ärligt talat ingen aning, de var stora bruna djur med horn.

Himla mysig helg, har även fått lite färg.

Hoppas ni har det bra där hemma.
//E
Kommentera inlägget här: