Emma i Norrköping

Min tumme behöver vila

Kategori: Vardag

Ringde vårdcentralen idag för att få lite råd om min tumme. Den är uppenbarligen överansträngd och behöver vila. Fick även tipset om att äta ipren för att få bort smärtan.
 
Jag kan nu berätta att det är svårt att få sin tumme att vila. Om man rör på handen/fingrarna så rör man automatiskt på tummen.
Jag har börjat greppa saker med hela handen. Ser ut som en 4-åring när jag äter. Håller pennan mellan fingrarna när jag skriver. Att borsta tänderna är inte så skönt det heller. Vad man än gör så måste man ju använda sin tumme! Försöker att inte lyfta saker med högerhanden för det innebär att jag använder min tumme.
 
Har dock blivit väldigt bra på att skala clementiner med vänster hand så nåt är ju bra.
 
Undrar hur länge en tumme behöver vila...
 
//E
Kommentera inlägget här: