Emma i Norrköping

Fasaden: en uppdatering

Kategori: Vardag

Plasten som hängde framför vår balkong och stora fönster är nu bortplockad. Man kan se ut igen!
Passade på att njuta av min återvunna utsikt av grannhuset och såg då att mitt hus även fått lite färg. Jag ska väl erkänna att jag inte är helt nöjd med valet av färg. Jag hoppades på typ havsgrön eller grått med vita knutar. Men nej, huset är gul-aprikost, alltså ungefär samma färg som innan. Lagom kul...

Jag är fortfarande lite konfys över arbetssättet "gubbarna" har. Gör man inte klart ett steg runt hela huset innan man går vidare? Här verkar de ha gjort i princip alla steg på en vägg innan de gått vidare till nästa vägg. Lite udda. Men som sagt, vad vet jag om byggbranschen?

Nu håller vi bara tummarna för att de blir klara snart.

//E
Kommentera inlägget här: