Emma i Norrköping

Badminton

Kategori: Motion

Ingen vet väl riktigt hur men på julafton bestämdes det att vi nångång ska spela badminton med våra kusiner från Norrland. Idag var det således dags.

Bana och rackets hyrdes (förutom ett som vi lånade från Niklas) och sen körde vi. Tanken var att Jimmie, Fidde, Mikki, Linus och Jesper skulle spela men bara Jimmie, Fidde och Jesper bytte om.


Jimmie var t.o.m duktig nog att strecha innan han började...


Publiken var vild av engagemang!


Jesper mot Jimmie. Jesper vann.


Fidde var inte den bästa på att räkna poäng, inte på att spela heller...


Jesper kan ju då spela badminton, han har tränat det ett tag nu. Inte så konstigt att han vann hela tiden. Jag fick en komplingmang av honom: "Du är ju bättre än Fredrik".


Jag fick hoppa in och spela lite, utan skor och i kjol!! Men jag vann över Mikki (som också hoppade in en stund) och jag gav nog Jesper en liten match i alla fall.


Racket vi lånade av Niklas färgade av sig lite....


Det gick vilt till! Fidde fick en boll i tinningen....

En mycket kul timme på Racketcentrum måste jag säga. Om jag hinner ska jag nog åka upp en gång till och spela ombytt och faktiskt jobba lite.

//E

Kommentera inlägget här: