Emma i Norrköping

Livet som heltidsstudent

Kategori: Vardag

Ja, man ska ju inte klaga i alla fall. Jag tycker att livet som heltidsstudent är helt okej.
Eftersom man har relativt få lektioner kan man plugga lite när man vill.
Som idag, då har jag inga lektioner, men tvättid så jag måste upp tidigt ändå.

Men, man kan ändå äta att lugn frukost, läsa DN, gå omkring i pyjamas, läsa nåt kapitel i sin bok, göra kaffe, läsa lite till.....

Okej, det kanske inte är drömlivet men det funkar bra för mig och pojkvännen. Vi har t.o.m kommit till insikten att vårt beteende under studietiden kommer göra det omöjligt för oss att ha vanliga 8-16 jobb.

En annan sak som är bra med att vara student är att du kan tvätta i princip när som helst. Man behöver inte ta eftermiddagstiden eller nån helg bara för att man jobbar, nej vi kan tvättta när som helst.

Sen, jag som gillar att gå på stan men inte att stå i kö, jag kan gå ner på stan vid 11 och då bara möta mammor med barnvagn och nån enstaka pensionär. Alla andra jobbar eller går i skolan. Det är riktigt gott!

Dock är det nu dags att läsa ett kapitel eller två i min bok Doing Task-based Teaching. Lite rörig bok men allt annat är rörigt med LiU just nu så jag är van.

Ha en underbar dag!

//E
Kommentera inlägget här: